yconic - Chances of me getting into ROTMAN, SCHULICH AND QUEENS.
Hide Menu

My Feed Money for School Student Help Brands Winners Support Center



Explore yconic
Explore Student Life Topics
Scotiabank
STUDENT CHAMPION
yconic proudly recognizes Student Champion Partners who are providing our community with superior support for their student journeys. Learn More
Student Help Brands

Chances of me getting into ROTMAN, SCHULICH AND QUEENS.

A photo of Anonymous Anonymous
hmm that english mark is a little low.

i was in you position 2 weeks ago until i got accepted to queen's commerce with a 8000$ scholarship.

but my average was 76%... and my english was 56%..

i think u will get late acceptance in may..
Was this helpful? Yes 0
17 replies
 
A photo of Business1234 Business1234
hmm that english mark is a little low.

i was in you position 2 weeks ago until i got accepted to queen's commerce with a 8000$ scholarship.

but my average was 76%... and my english was 56%..

i think u will get late acceptance in may..
Was this helpful? Yes 0

 
A photo of Anonymous Anonymous

@Business1234 wrote
hmm that english mark is a little low.

i was in you position 2 weeks ago until i got accepted to queen's commerce with a 8000$ scholarship.

but my average was 76%... and my english was 56%..

i think u will get late acceptance in may..



Don't you need a minimum 80% in English to be considered? .________.
Was this helpful? Yes 0

 
A photo of Pharger Pharger
WAIT A SECOND, i thought these 3 schools need at least an 85% minimum average in your top 6 ... and in addition to Queen's, they require you to have an 80% in both english and math courses..
Was this helpful? Yes 0

 
A photo of Anonymous Anonymous

@arcchit wrote
Hey guys. So I've been having a really rough time at school and I just really don't know what to do anymore. I applied to the above schools, but I highly doubt I'm gonna get in. Here are my marks so far:

Business leadership management:68
Accounting:55
International Business: 73
Advanced Functions: 51

2nd Sem guesses:

Calculus: 85
French: 79
English: 49

So do you guys think I might still get in? I had a really great SAF.
Trollin is my hobby



Trollin is your hobby? :P
Theres no point even answering this, you can't get in with those marks even if you were serious.
Was this helpful? Yes 0

 
A photo of imsyed imsyed
^ +1
Was this helpful? Yes 0

 
A photo of lmao lmao

@Business1234 wrote
hmm that english mark is a little low.

i was in you position 2 weeks ago until i got accepted to queen's commerce with a 8000$ scholarship.

but my average was 76%... and my english was 56%..

i think u will get late acceptance in may..



lol I think this one is an even bigger troll.
Was this helpful? Yes 0

 
A photo of linske linske

@Business1234 wrote
hmm that english mark is a little low.

i was in you position 2 weeks ago until i got accepted to queen's commerce with a 8000$ scholarship.

but my average was 76%... and my english was 56%..

i think u will get late acceptance in may..



Hmmm must have been awesome EC's

At least:

President of the Go Home After School Club
Chairman of the Feed Yourself Commitee
and of course

Went to OFSAA for your how fast you are with your right hand
Was this helpful? Yes 0

 
A photo of Thatguy Thatguy
You will have to raise your English mark to I think an 80, and your overall average to at least a 85 to be considered at Queen's and Rotman. Schulich Requires at least 90 to be considered for admission.
Was this helpful? Yes 0

 
A photo of Slowwy Slowwy
to be honest, with these marks, u can't get into any business schools in Ontario. For most of them, u need at least a high 70s to low 80s to get in and the better ones such as the ones above, u would need at least a high 80s or low 90s to get in...
Was this helpful? Yes 0

 
A photo of jessiexo jessiexo
Try Algonquin College.
Was this helpful? Yes 0

 
A photo of mercenary mercenary
Schulich admissions was weak this year.. Not that weak
Was this helpful? Yes 0

 
A photo of Pharger Pharger

@mercenary wrote
Schulich admissions was weak this year.. Not that weak


yes Mr.97% avg :)
Was this helpful? Yes 0

 
This post was deleted

 
This post was deleted

 
A photo of g93 g93

@arcchit wrote
K guys, I know this might sound a bit crazy, but schulich called me an said if I can pass english, they'l acccept me. They said my SAF was, and I quote, "Off the fizzle McDizzle." Go ahead and say what you want, but I'm going to Schulich next year, and all you trolls aren't.



Uh, you still have to pass English.
Was this helpful? Yes 0

 
A photo of Jack555 Jack555
wow u guys do know the op was fake right
Was this helpful? Yes 0

 
A photo of g93 g93

@Jack555 wrote
wow u guys do know the op was fake right


Apparently some are slow on the uptake :bounce:
Was this helpful? Yes 0